شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

هاست

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

تاثیر هاست مناسب بر سئو سایت

هاست مناسب چه تاثیری بر سئو سایت شما می‌گذارد و چگونه می‌توانید رتبه بالای در موتورهای جستجو را کسب کنید.
در این مقاله توضیح داده خواهد شد که اگر هاست شما نامناسب باشد چه اتفاقی برای سایت شما رخ خواهد داد.
در بهینه سازی و سئو وبسایت ، محتوا سازی و لینک سازی یکی از مهم ترین عوامل به حساب می آیند .
اما در این میان موارد مهم دیگری هم هستند که نمی توانیم از نقش پر رنگ آنها بکاهیم ، یکی از این موارد مهم هاست و سرور است.

سرعت یک وبسایت در سئو سایت تاثیر بسزایی دارد و از آنطرف هاست در سرعت وبسایت نیز نقش مهمی دارد ، به طور کلی می توان گفت یک هاست مناسب تاثیر چندانی بر روی وضعیت سئو سایت و یا موقعیت سایت در موتور های جستجوگر ندارد اما یک هاست غیر استاندارد و نامناسب می تواند به تنهایی یک سایت را نابود کند.

ترافیک هاست و تاثیر آن بر سئو

از مهم ترین پارامتر های موثر در انتخاب هاست مناسب برای سئو سایت، تعداد سایتهایی که بر روی سرور بارگذاری می شوند است. هر سرور بسته به عوامل زیر می تواند تعداد بیشتری سایت را در خود جای دهد:

– مقدار حافظه هاست
– قدرت رم و پردازنده سرور
– فعالیت سایت های بارگذاری شده

موقعیت مکانی

مکان سرور هم تاثیر زیادی بر سرعت دارد. اگر غالب کاربران سایت شما ایرانی باشند بهتر است سروری ایرانی انتخاب کنید. فاصله جغرافیایی بین بازدید کنندگان و وب سرور هرچقدر کمتر باشد سرعت دسترسی به داده ها و سرعت لود سایت بالا تر خواهد بود.
این پارامتر را به راحتی با انجام چند Ping ساده می توانید درک کنید. از یک سایت با سرور ایرانی پینگ بگیرید و چند پینگ از سایت هایی با مسافت های دورتر مثلا چین، آلمان و یک سرور آمریکایی را آزمایش کنید، زمان بازگشت پینگ جواب دقیق شما را خواهد داد.

آپ تایم (UpTime) هاست

در حقیقت آپ تایم زمانی است که وبسایت آنلاین و در دسترس عموم بوده است. برای این منظور ابتدا باید سرور و تجهیزات دیتا سنتر بدون وقفه و بروز مشکل به شبکه اینترنت متصل باشند. پس از آن سایت شما که داخل این سرور قرار دارد نیز باید به درستی بارگزاری شده و در در دسترس کاربران و باتهای گوگل باشد. برای داشتن آپ تایم ۹۹٪ و حتی ۱۰۰٪ در ابتدا باید یک هاست خوب در یک دیتا سنتر مطمئن تهیه کنید.

امنیت

تامین امنیت وب سایت و سرور از ملزومات است، شما موظف هستید امنیت سایت خود را تامین کنید و در واقعیت این امر بدیهی سودی برای سئو سایت شما ندارد و در صورت عدم آن متوجه ضرر خواهید شد.

پس سعی کنید حداقل موارد امنیت وب سایت را بشناسید و در تغییر تنظیماتی از هاست که مربوط به امنیت می شود هوشیارانه عمل کنید، چون درست عمل کردن در بحث امنیت وظیفه است و عدم توجه به آن شاید گران تمام شود. مثلا یک مجوز (permission) ساده می تواند برای شما دردسر ساز شود.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که تامین ۱۰۰% امنیت وب سایت را نمی توانید به تنهایی مدیریت کنید. قسمتی از تامین امنیت مربوط می شود به شرکت میزبانی وب شما که شما حتی به آن دسترسی هم ندارید.

اسپم شدن IP هاست یا سرور

مسئله دیگری که باعث تاثیر هاست یا سرور بر روی SEO سایت شماست این است که روی بسیاری از سرویسهای هاست اشتراکی ، سایتهایی وجود دارند که به دلیل وجود باگ در cms شان یا کدهای برنامه نویسی سایتشان ، ربات های ارسال اسپم شروع به ارسال اسپم می کنند و مشکلات زیادی برای سایت خودشان و سایران کاربران روی سرور ایجاد می کنند برای مثل لیست شدن آی پی در RBL های جهانی و عدم امکان ارسال ایمیل به سرورهای gmail و yahoo باعث رخ دادن این مشکلات خواهند شد .

عدم نمایش سایت با www پس از تغییر DNS

بصورت معمول پس از تغییر DNS این موضوع اتفاق خواهد افتاد.
نگران نباشید، این مشکل طی چند ساعت بصورت خودکار رفع خواهد شد.
عدم نمایش مربوط به تنظیمات Cache در خدمات دهنده‌های اینترنت است که آدرس www.domain.com را در Cache خود ذخیره می کنند.
هنگامی که شما dns خود را تغییر می دهید و یا دامنه خود را روی سرور دیگری منتقل می‌کنید و یا IP سایت خود را عوض می‌کنید تمام مقادیر dns باید با مقدار جدید تغییر یابند،
هنگامی که شما تلاش می‌کنید که محتویات www.domain.com را مشاهده کنید ISP به Cache خود مراجعه کرده، و با توجه به اینکه اطلاعات Cache هنوز تغییر نکرده است، وب سایت شما بارگذاری نمی‌شود.
توجه کنید ممکن است با استفاده از آدرس domain.com بدون www مشکل شما رفع شود.
معمولا پس از ۲۴ ساعت کش ISP منقضی می‌شود و IP جدید بارگزاری می‌شود، و در نتیجه مشکل شما بصورت کامل رفع خواهد شد.

برای دسترسی به خدمات وب آسان رایان کلیک نمایید.

برای سئو هاست خارج بهتر است یا هاست ایران؟

موقعیت مکانی هاست بر سرعت و سئو تاثیر زیادی دارد.

یکی از اولین عوامل موثر در سرعت دسترسی به سایت به انتخاب هاست و سرور بر می‌گردد.هرچقدر که هاست روی سرور شما دارای مشخصات سخت افزاری قویتری باشد و در دیتاسنتر بهتری قرار گرفته باشد که ارتباط بهتری با خزنده گوگل برقرار کند، خزنده های گوگل بهتر می‌توانند با سایت شما ارتباط برقرار کرده و سئو سایت بهتر خواهد شد.
با اینکه عوامل بسیار زیادی در رتبه بندی سایت شما دخیل است، گوگل به وبمستران توصیه کرده که از هاست های قدرتمندی استفاده کنید
سئو سایت از نظر انتخاب هاست مهم است و به این دو عامل بستگی دارد:
۱- سرعت دسترسی به سایت برای موتور جستجو
در چنین حالتی وقتی خزنده وارد سایت شما می‌شود اولین عامل مهمی که روی سئو موثر است سرعت دسترسی به صفحات سایت است.
در این صورت باید سرور شما دارای کانفیگ مناسبی باشد و در بهترین دیتاسنتر قرار گرفته باشد.
مسئله دیگر سرعت به کدنویسی و طراحی سایت برمی‌گردد
۲- سرعت دسترسی به سایت برای کاربران سایت
این کاربران هستند که با مشاهده سایت وضعیت سئو سایت را مشخص خواهند کرد. وقتی کاربری وارد سایت می‌شود توقع دارد کمتر از ۸ ثانیه صفحه به صورت کامل لود شود.
اگر این اتفاق نیفتد کاربر صفحه را بسته و به سراغ نتایج جستجو دیگر خواهد رفت.
در چنین حالتی نرخ پرش صفحه سایت به شدت بالا رفته و همین مسئله به گوگل خواهد فهماند که یا محتوای صفحه شما مرتبط نیست یا اینکه سرعت دسترسی به سایت پایین است که کاربر سریعا از صفحه خارج می‌شود.
در نهایت با بیشتر شدن تعداد نرخ پرش صفحه شما در نتایج جستجو افت خواهید کرد.
پس چرا برخی از سایت ها از هاست ایران استفاده می کنند؟
۱- برخی از سایت های دولتی (مانند سایت بانک ها، شهرداری ها و…) به دلیل قوانین کشور مجبور به استفاده از هاست های داخلی هستند.
۲- سایت های بسیار پربازدید که به دلیل نیاز به تعداد بالایی سرور، می توانند شبکه و زیرساختی قدرتمند در ایران ایجاد کنند تا از قطعی ها و آپتایم پایین بدور باشند. سایت های اینچنینی که سئو برایشان اهمیت دارد، اکثر اوقات سرور هایی خارجی به عنوان POP استفاده می کنند تا خزنده های گوگل بتواند از آن طریق سریعا به سایت آنها دسترسی داشته باشد و رتبه سایتشان را بهبود ببخشد.
اما این راهکار نیازمند داشتن بیش از ۱۰ سرور اختصاصی برای سایت شما است و هزینه ای چند صد میلیونی برای برقراری دارد.

برای نتیجه گیری سئو هاست خارج بهتر است یا ایران؟

راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت وردپرس

هاست خارجی به دلیل اینکه ارتباط شبکه بهتری دارد و دارای ارتباط نزدیک‌تر با موتور جستجو است؛ انتخاب بهتری می باشد.

هاست اشتراکی چیست؟ راهنمای خرید هاست اشتراکی

اگر قصد راه اندازی یک سایت را دارید، در اولین گام پس از ثبت دامنه، نیاز به تدارک دیدن یک فضای میزبانی یا همان هاست دارید.
هاست از عبارت Host انگلیسی گرفته شده است که معنای فارسی آن فضای میزبانی است
هاست همان فضایی است که ما می توانیم روی آن فایل های سایت خود را بارگذاری کنیم تا بازدید کنندگان بتوانند صفحات سایت ما را شاهد باشند. بدون هاست سایتی هم وجود نخواهد داشت.

هاست اشتراکی چیست؟

میزبانی اشتراکی یک سرویس مبتدی است که می‌تواند مقدار منابعی را که برای یک استارت‌آپ، کسب‌و‌کار محلی یا سایت شخصی به آن نیاز است را ارائه دهد.

بسیاری از افراد تازه وارد در دنیای میزبانی وب، میزبانی اشتراکی را انتخاب می‌کنند. این سرویس بسیار محبوب است زیرا مقرون‌ به‌ صرفه‎ترین گزینه است.
هاست اشتراکی دارای منابع اختصاصی نیست یعنی بر روی یک سرور ممکن است ده ها یا شاید صد ها سایت یا هاست وجود داشته باشد که هرکدام از هاست ها می توانند از منابع سخت افزاری هاست های دیگر استفاه کنند.در میزبانی اشتراکی یا همان هاست اشتراکی ،بر روی سرور اصلی ، یک نرم افزار مدیریتی نصب می شود که در واقع منابع اصلی سرور را مدیریت میکند و اجازه می دهد تعداد زیادی وب سایت مختلف بر روی سرور قرار بگیرند ، بدون اینکه از وجود یکدیگر مطلع باشند و برای یکدیگر مشکل یا محدودیتی ایجاد کنند

مزایای هاست اشتراکی

  • ارزان ترین گزینه برای میزبانی وب سایت شما است
  • مدیریت آن آسان است.راه‌اندازی و مدیریت در هاست اشتراکی ساده و سرراست است. بیشتر شرکت‌های هاستینگ، برای مدیریت وب‌سایت شما یک کنترل پنل ارائه می‌دهند. این پنل دارای یک رابط کاربری ساده است که اجرای هرگونه وظایف و فرایند‌های مربوط به نظارت و مدیریت عملکرد سرور را تسهیل می‌کند.
  • میزبانی اشتراکی یک راه حل عالی برای شروع به کار کاربرانی است که ترافیک بالایی ندارند. به یاد داشته باشید که همیشه می توانید محیط های میزبانی را ارتقاء دهید و یا تغییر دهید.

راهنمای خرید هاست اشتراکی

معیارهای بسیار مهمی در انتخاب بین شرکت‌های هاستینگ ارائه‌ دهنده سرویس‌های هاست اشتراکی وجود دارد که فراتر از بحث قیمت‌گذاری است. به‌هنگام جستجو و خرید یک بسته میزبانی اشتراکی باید به ویژگی‌های زیر توجه شود:

uptime
زمانی که به‌دنبال یک پلن هاست اشتراکی هستید، باید نسبت به uptime سرور نیز اطمینان حاصل کنید. مینیموم ۹۹% برای uptime یک هاست قابل قبول است.

ترافیک
ترافیک پیش ‌بینی شده وب‌سایت خود را در تصمیمات خود در نظر نگیرید، زیرا پیش ‌بینی در مورد ترافیک وب کار ساده‌ای نیست، اما اگر به هر دلیلی انتظار ترافیک بالا برای وب‌سایت خود را دارید، میزبانی اشتراکی احتمالاً برای شما مناسب نیست، زیرا ممکن است سیاست‌های استفاده منصفانه شرکت میزبان خود را نقض کنید.

پشتیبانی
ارزان بودن این سبک میزبانی به‌معنی بی‌نیازی از خدمات پشتیبانی در آن نیست. به‌دنبال یک ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ با تیم پشتیبانی قوی باشید که به‌صورت شبانه‌روزی و از طریق ابزار‌های ارتباطی از جمله تلفن، ایمیل یا چت زنده در دسترس باشند.

پهنای باند و فضای دیسک
در میزبانی های مشترک، از آنجا که دیگران هم از همان سرور اشتراکی استفاده می کنند، مقدار فضای دیسک و پهنای باند اختصاصی به شما محدود است. اگر شما از میزان پهنای باند و فضای دیسک بیشتری که به شما اختصاص داده شده است استفاده کنید باید هزینه ی آن را پرداخت کنید.

امنیت
با میزبانی های مشترک، شرکت های میزبان، فایروال ها و برنامه های امنیتی را نصب می کنند. کارشناسان امنیتی در هاست های اشتراکی موظف به ارائه محیط امن هستند.

پنل های مدیریت و کنترل
اطمینان حاصل کنید که سرویس میزبانی شما دارای یک کنترل پنل همراه با پلن میزبانی اشتراکی است. این در اصل یک رابط مبتنی بر وب است که به کاربران امکان می‌دهد تنظیمات سرور خود را به‌راحتی توسط پنل مدیریتی وبی خود مدیریت کنند.

اگر نیاز خود را برای تهیه فضای میزبانی نمی دانید، پیشنهاد ما استفاده از هاست های اشتراکی است. فراموش نکنید که انتقال سایت از روی انواع مختلف میزبان امکان پذیر است.
مثلاً اگر کار خود را با هاست اشتراکی شروع کردید و مشاهده کردید که بازدید سایت شما روز به روز در حال افزایش است و منابع فعلی دیگر جوابگوی نیاز شما نیستند، به راحتی می توانید سایت را روی یک هاست پربازدید منتقل کنید. پس از آن هم روی سرور مجازی و در نهایت اگر واقعاً بازدید سایت شما خیلی بالا رفت، یک سرور اختصاصی برای خود تهیه کنید.البته در بیشتر مواقع کسب و کارهای خرد تا متوسط هیچ گاه نیاز پیدا نخواهند کرد که از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده کنند.

آسان رایان در مسیری است که هیچ گاه پایان پذیر نیست و هر مسیر ، گامی است برای آغازِ موفقیتی تازه تر…

چرا ایمیل اسپم میشود؟

اسپم چیست؟
اسپم موضوعی است که با زندگی دیجیتال امروزه آمیخته شده است. اسپم ایمیل در واقع عمل ارسال پیامهای بدون درخواست و بطور مکرر با محتوای تجاری در مقیاس بزرگ به دریافت کنندگان می باشد. اسپم ایمیل در اواسط 1990 وقتی که وارد اینترنت شد تبدیل به یک معضل شد و روز به روز گسترش یافت بصورتی که امروزه حدود 80 تا 85 درصد ایمیل ها را در بر می گیرد و در بعضی منابع از 95 درصد بالاتر می رود.

ارسال ایمیل موثر و جلوگیری از اسپم شدن
ایمیل ها در ساخت یک وب سایت نقش کلیدی دارند. ایمیل ها می توانند راه ارتباطی شخصی با خانواده، راه ارتباطی صاحبان کسب و کار و مشتری ، و یا تبلیغات گسترده جهت جذب کاربر و در نهایت فروش استفاده شوند. در این رابطه برای اینکه ایمیل شما به دست گیرنده مورد نظر برسد و خوانده شود و در نهایت گیرنده به وب سایت شما سر بزند لازم است که ایمیل شما در فولدر inboxقرا ر بگیرد نه اسپم. برای این منظور است لازم است قوانین و یا فاکتور هایی را در نوشتن ایمیل و نحوه ارسال آن رعایت کنید.
متن ایمیل
ایمیل هر چقدر ساده تر باشد شانس بیشتر برای ارسال به فولدر ایمیل های ورودی دارد. در حالیکه متن هایی که با فرمت html طراحی شده اند و دارای جدول و رنگ بندی و محتوی لینک هستند، شانس بیشتری برای ارسال به فولدر اسپم خواهد داشت. تا حد امکان از متنهای طولانی دوری کنید.
بهترین روش آپلود تصاویر استفاده از سایت هایی است که تصاویر و یا فایل ها را بصورت رایگان می پذیرند و شما می توانید تصاویر و فایل های خود را در این سایت ها آپلود کنید و لینک تصویر ی که از این سایت ها دریافت می کنید در ارسال های خود استفاده کنید.
برای پیدا کردن سایت هایی که تصاویر و فایل ها را بصورت رایگان می پذیرند کافیست در صفحه جستجوی گوگل عبارت "سایت آپلود عکس رایگان" را تایپ کنید. در زیر لیست بهترین سایت های ایرانی و خارجی آمده است:

ادامه مطلب

مراحل ثبت دامنه های خاص آی آر

برخی کاربران اقدام به ثبت برخی دامنه های IR خاص میکنند که ایرنیک آنها را تایید نمیکند. برای دریافت این دامنه های خاص به نامه نگاری و مکاتبه با مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال نیاز است.
به این ترتیب که پس از اینکه دامنه ای را ثبت کردید و ایرنیک آن را تایید نکرد، باید ایمیلی به info@nic.ir ارسال نمایید و شرح درخواست خود را بیان کنید.
سپس ایمیلی دریافت میکنید که آن ایمیل حاوی یک لینک از سایت وزارت ارشاد است. پس از ورود به آن لینک، فرمی را مشاهده میکنید که میتوانید درخواست خود را در آن درج نمایید.
سپس باید منتظر پیامک باشید تا ببینید نتیجه کار چه خواهد بود.

ادامه مطلب

آیا نصب تولبار الکسا بر روی مرورگر باعث بهبود الکسا می شود؟

اگر خود شما نوار ابزار الکسا را بر روی سایت نصب کنید و روزی یکبار به سایت خود نگاهی بیندازید بعد از چندین هفته متوجه می شوید که الکسای شما خیلی بالا رفته.
آیا واقعا همین طور است؟
در واقع خیر این گونه نیست.
نحوه تشخیص رتبه سایت توسط الکسا
تولبار الکسا بزرگترین پارامتر الکسا می باشد که میزان بازدید سایت را تشخیص می دهد.واگر بازدید کنندگان یک سایت بر روی مرورگر خود الکسا را نصب نکرده باشند هیچ رتبه ای نخواهد داشت.یعنی اگر کسی این نوار ابزار را نصب نکرده باشد اصلا کسی نخواهد فهمید که او از سایتی بازدید کرده است.
حال اگر شما تولبار الکسا را بر روی مرور گر خود نصب کنید و خودتان هر روز به سایت خود رفته و مشاهده کنید نسبت به سایتهایی که ممکن است روزانه بازدید زیادی داشته باشند اما هیچ یک نوار ابزار الکسا را بر روی مرور گر خود نصب نکرده باشند رتبه خیلی بهتری خواهید داشت.
ادامه مطلب

ورود به شناسه ایرنیک ثبت شده توسط نمایندگان

همانطور که می دانید برای ثبت دامنه آی آر، به شناسه ایرنیک نیاز است. شناسه هر فرد کاملا مختص به خود اوست و از باقی شناسه ها متمایز است. شناسه، در واقع چیزی همانند کدملی است.

به منظور ثبت شناسه هم می توانید از طریق سایت nic.ir و هم از طریق نماینده های رسمی ایرنیک اقدام کنید. برای مثال در صورت نیاز به ثبت نام شناسه ایرنیک از طریق آسان رایان می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

ثبت شناسه ایرنیک

اما نکته ای که وجود دارد این است که شناسه‌هایی که توسط نمایندگان مرکز ثبت دامنه در سایت ایجاد می‌شوند در حالت عادی قابلیت ورود به سامانه را ندارند و همچنین فاقد رمز عبور، پرسش و پاسخ محرمانه هستند. برای فعال کردن این شناسه‌ها می‌توانید طی یک درخواست رسمی سئوال (Secret Question) و پاسخ محرمانه (Secret Answer) و رمز عبور (password ) مورد نظر خود را در فرم جواب محرمانه و رمزعبور وارد کرده و از طریق نمابر به شماره‌ی ۲۲۲۹۵۷۰۰ ۲۱ ۹۸+ ارسال کنید و یا ترجیحا با مراجعه به سامانه ارسال مدارک ایرنیک به نشانی http://www.nic.ir/Upload_Document و با انتخاب گزینه «اعمال تغییرات /تنظیمات شناسه» از بخش شناسه‌ها اقدام به ارسال مدارک نمایید.

ادامه مطلب

آموزش راه اندازی ssl رایگان

1. برای یک دامنه و یا یک زیر دامنه، یک SSL Single Domain عادی کفایت می کند.
2. برای چند دامنه و زیر دامنه مختلف علاوه بر SSL Single Domain می توان از SSL Multi Domain که برخی از شرکت ها ارایه می کنند استفاده کرد.
3. برای دامنه و زیر دامنه های همان دامنه، می بایست از SSL WildCard استفاده شود.

بهترین گزینه ها در بین شرکت هایی که SSL Valid رایگان ارایه می دهند، یکی لایسنس 90 روزه Comodo هستش و یکی لایسنس کلاس A سایت StartSSL که دومی برای تعداد نا محدود دامنه بصورت Single Domain ارایه می شود. (در اینجا برای هر دامنه یا زیر دامنه متفاوت یا یکسان باید جداگانه SSL سفارش بدهید و از Multi Domain یا WildCard خبری نیست.)

ادامه مطلب

هاست ویندوز آلمان

مشخصات هاست ویندوز آلمان

  • ترافیک ماهانه نامحدود
  • تعداد ایمیل نامحدود
  • تعداد دیتابیس MySql نامحدود
  • تعداد پارک دامین و ساب دامین نامحدود
  • اکانت اف تی پی نامحدود
  • هارد SSD
  • دارای یک عدد دیتابیس MsSql
  • 20 مگابایت حجم دیتابیس MsSql
  • امنیت بسیار بالا
  • انتقال رایگان از سایر شرکت ها
  • دارای کنترل پنل اختصاصی Plesk
  • Windows Server 2016
  • SqlServer 2016
  • تحویل بلافاصله پس از پرداخت


همین حالا سفارش دهید.

12